środa, 21 września 2011

"Czarny anioł" Graham Masterton

Gdzieś wyczytałam, że jest to najbrutalniejsza książka w dorobku Mastertona. Osobiście uważam, że nie sposób się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. „Czarny anioł” jest mrożącą krew w żyłach historią. Ktoś morduje pięć rodzin – okrutnie i bestialsko. Zdaje się, że prowadzący śledztwo Larry Foggia nie zdoła go uchwycić.  „Szatan z mgły”, jak nazwano oprawcę, pozostawia za sobą rytualny bałagan, który w końcu doprowadza porucznika do Czarnego Bractwa, grupy, która od dawna próbowała przywołać na ziemię Beliala – upadłego anioła żądnego ludzkiej krwi. Trzymając się rytuału, kolejna ofiara miała być „przepustką” dla potwora z zaświatów. Larry Foggia zwraca się więc o pomóc do medium, mając nadzieję, ze z jego pomocą zdoła rozwikłać zagadkę i powstrzyma „Szatana z mgły” przed ostatnim morderstwem.
                Pamiętam, jak kartkowałam pierwsze strony, niezdolna wymówić choćby słowa. Opisy mordów były niesamowicie realistyczne, czasami może wręcz za bardzo, i jako czytelnik, uwierzyłam autorowi, że ktoś byłby zdolny do takiego okrucieństwa. 
„Dziwny spokój opanował całą rodzinę Berrych, wszystkich czworo. Spokój absolutnego przerażenia. Spokój śmierci, prawdziwej śmierci spoglądającej wprost z czarnych, aksamitnych oczu. Mężczyzna podprowadził zieci do ściany. Chwycił prawą rękę Karoliny i podniósł nad głowę. Joe zobaczył, że idzie w ruch młotek oraz gwóźdź. -Nieee! - wrzasnął.”
Już początkowe sceny z rodziną Berrych napawały mnie strachem, który towarzyszył mi do samego końca książki. Mimo przerażenia, nie mogłam przestać czytać. Osobiście lubię horrory, jednak ten jest zdecydowanie dla osób o mocnych nerwach i żołądkach. Masterton w mistrzowski sposób posługuje się słowem, wywołując w głowach obrazy makabry, której nie widać nawet w najmocniejszych filmach z tego gatunku.
Poruszane motywy mitologii i legend, dają nam w końcu wizję końca świata, który zacznie się, gdy Belial wkroczy na ziemski padół.
Ja do samego końca nie byłam pewna, kto wygra tę bitwę – dobro czy zło. Nutka niepewności tkwiła we mnie nawet po odłożeniu książki na półkę. I tak się zastanawiam – czy tak naprawdę bylibyśmy w stanie powstrzymać takie przerażające zło?
Jeśli tak miałby wyglądać koniec świata, to ja wychodzę już teraz. Mimo wszystko polecam książkę osobom, które są pewne, że dadzą radę ją przeczytać.
5/6

36 komentarzy:

  1. Czytałem wiele książek Mastertona, ale o tej nie słyszałem. Dlaczego nie? Lubię jego styl.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tę książke kilka miesięcy temu i faktycznie opisy robią wrażenie, scena morderstwa rodziny Barrych jest przerażająca i chyba jest jedną z tych, które szybko się niezapomina - tym bardziej że dotyka też dwojga niewinnych dzieci.

    Lubię Mastertona, jego książki nie zawsze są idealne, ale potrafią czytelnikowi zmrozić krew.

    Ps. zmieniłaś szablon, bardzo ładny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej książki akurat nie znam, ale już poszperałam nieco po księgarniach i zamieram ją kupić, gdyż znam trochę twórczość Mastertona i wiem, że robi wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę, warto przeczytać ;)

    A szablon tak, wczoraj się w nocy męczyłam z tym i jakoś się udało xD

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny blog! Ja tez lubię Mastertona, a ta książkę mam w formie e- booka

    OdpowiedzUsuń
  6. Akurat tę książkę Mastartona mam na własność. Próbowałam ją czytać jakiś czas temu i po pierwszych stronach spasowałam. Nie mówię, że książka jest zła, ale ja chyba jeszcze do niej nie dorosłam ;)
    Czarnego anioła na pewno przeczytam, ale nie teraz i nie w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam serdecznie ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest ciężka, to muszę przyznać, tak jak pisałam - opisy są tak plastyczne, że aż realne, ale faktycznie, do tej książki trzeba podejść z odpowiednim nastawieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka bardzo mi się podobała. A opisy zabójstw na początku książki bardzo realistyczne, aż miałam ciarki ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. This system has a unique follow system to get you the followers
    you need. Here's the top ten: after Obama in 4th place is a recent arrival to the top ten, reality star Kim Kardashian in 5th, followed by Katy Perry in 6th, in 7th place is actor Ashton Kutcher, then talk show host Ellen De - Generes in 8th, Taylor Swift in 9th and Oprah Winfrey in 10th. All you have to do is start taking action by building your list of targeted followers.

    My blog :: Buy Twitter Followers

    OdpowiedzUsuń
  10. These oils have been tested and proven to be effective against a variety of warts.
    In order to reassure yourself that your moles are safe
    from cancer, you would have to reinforces your observation by a doctor's diagnosis. Those with sensitive skin should not use it as it can irritate.

    my web blog; How to get rid of skin tags

    OdpowiedzUsuń
  11. I can't tell you how fast you will see results because it depends on how much you want to get rid of acne. Touching your chin frequently will transfer these germs and dirt to the chin area which may result in acne on chin. This sounds drastic but as long as you pay due care and attention when carrying the task out the removal should happen without a hitch.

    Feel free to surf to my blog :: How to remove skin tags

    OdpowiedzUsuń
  12. The image to the left is a screen shot of the Settings page, click on
    the image to get a larger view. If the latter is your choice (which I'd imagine it to be for the majority of individuals out there), try to scour for internet sites that have some form of protection set up and don't display your e-mail when
    chatting. Few men who are inexperience in online dating had lost money in the past to some people whom they became friends to in dating sites.


    my web-site; the tao of badass

    OdpowiedzUsuń
  13. 27 yrs old Nuclear Power Engineer Thomasina Ertelt, hailing from Victoriaville enjoys watching movies like Divine Horsemen: The Living Gods of Haiti and Amateur radio. Took a trip to Historic Centre of Sighisoara and drives a Ferrari 250 SWB Berlinetta Competizione. zobacz na stronie

    OdpowiedzUsuń

Podziel się ze mną swoją opinią :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...